Selecteer een pagina

YourContract in detail

Veelgestelde vragen

Digitaal ondertekenen betreft het digitaal accorderen, bevestigen of ondertekenen van diverse documenten zoals contracten of overeenkomsten. Het is gebruiksvriendelijk en werkt zeer snel. Maar digitaal ondertekenen gaat verder, want het daadwerkelijk ondertekenen of bevestigen van een document is slechts een onderdeel van de hele schakel in uw organisatie.

Wat is digitaal ondertekenen?

Papierloos werken

Voor u betekent digitaal ondertekenen het digitaliseren van documentstromen. Processen waarin u nu nog veel gebruikmaakt van papier of die gepaard gaan met veel handmatige handelingen zijn met digitaal ondertekenen verleden tijd. Voor uw relatie betekent het een gebruiksvriendelijke manier om contracten te ondertekenen. Hij kan dit op ieder gewenst moment en locatie doen, via ieder gewenst apparaat (desktop, tablet en mobiel).

Digitaliseren en automatiseren documentstromen

Met YourContract kunt u uw huidige processen voor het ondertekenen van diverse documenten volledig digitaliseren en dus automatiseren. Hierbij kunt u denken aan het digitaal ondertekenen van contracten, overeenkomsten, verklaringen of aanvragen. U heeft geen omkijken meer naar de voortgang van het ondertekenen van een contract. Vanaf het moment waarop u het document voor het eerst verstuurt tot en met het verrijken van de klantkaart in uw CRM-systeem; het gehele proces kan met digitaal ondertekenen worden geautomatiseerd.

Rechtsgeldig

YourContract is een oplossing voor het digitaal ondertekenen én digitaal bevestigen van diverse documenten. Beide vormen van YourContract zijn rechtsgeldig.

Hoe werkt digitaal ondertekenen?

Digitaal ondertekenen of digitaal bevestigen is voor veel mensen een nieuwe manier van het accorderen van documenten. Toch werkt digitaal ondertekenen of bevestigen zeer intuïtief. Op deze manier zorgen wij ervoor dat digitaal ondertekenen en digitaal bevestigen laagdrempelig is voor iedereen.

Aanleveren bestanden

Digitaal ondertekenen of bevestigen werkt voor u en uw relatie zeer eenvoudig. Op basis van een bestand dat u aanlevert of een trigger die is ingesteld in uw CRM-systeem, wordt het proces voor het ondertekenen gestart. U kunt hierbij een databestand of de gegenereerde PDF-bestanden aanleveren. In het geval van een databestand maken wij de PDF-bestanden in een geautomatiseerde workflow voor u op.

In drie stappen ondertekenen of bevestigen

Uw relatie hoeft slechts drie stappen te doorlopen.

  1. Uw relatie ontvangt een e-mail met daarin het verzoek om het document te ondertekenen of bevestigen. Voor inzage in het document kunt u kiezen voor de toepassing van extra modules, zoals: een SMS-verificatie of een beveiligingsvraag.
  2. Uw relatie wordt doorverwezen naar een beveiligde omgeving waar hij het document kan ondertekenen of bevestigen. Hierbij kunt u aan uw relatie vragen om het document te verrijken met extra gegevens. Zoals het toevoegen van een kopie van een identiteitsbewijs. En kunt u een iDEAL-betaling vragen voor een controle op het IBAN-nummer.
  3. Zodra uw relatie het document heeft ondertekend of bevestigd, kan uw relatie het document digitaal retour verzenden. Hij ontvangt zelf ook een kopie van het volledige document in zijn mailbox of indien gewenst per post.

Afhandeling ondertekenproces

Indien het document niet direct wordt ondertekend of bevestigd, wordt automatisch het reminderproces gestart. Hierbij kunt u kiezen voor een reminder per e-mail of een reminder per post – waarbij u uw relatie de mogelijkheid geeft om het document schriftelijk te ondertekenen.
Nadat het document is ontvangen, kunnen wij het toevoegen aan een digitaal archief of aan de klantkaart in uw eigen CRM-systeem.

Gids voor digitaal ondertekenen

Alles wat u nog niet wist over digitaal ondertekenen, maar waar u eigenlijk al lange tijd naar op zoek bent.

 

Download extra informatie

Lees in de Gids alles over digitaal ondertekenen en in de factsheet de mogelijkheden van YourContract.

  • Door dit formulier te verzenden geef je aan dat wij je via enige mails relevante informatie mogen sturen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Voordelen van digitaal ondertekenen

Wat levert digitaal ondertekenen op?

We hebben YourContract zo ontwikkeld dat het eenvoudig te implementeren is. Voor u is het belangrijk om te weten wat YourContract gaat kosten. Maar misschien is het nog wel belangrijker om te weten: ‘wat levert digitaal ondertekenen op?’. De voordelen lopen uiteen van meer efficiëntie tot een hogere tevredenheid van uw medewerkers.

Minder kosten

Digitaal ondertekenen brengt vele voordelen met zich mee. Allereerst bent u in staat (een deel van) uw huidige documentstromen te digitaliseren. Hierdoor kunt u erop rekenen dat:

  • U doorlooptijd kan terugbrengen van enkele weken naar enkele uren.
  • U de contracten volledig retour ontvangt door digitale controles op de invulvelden.
  • U geen omkijken heeft naar het sturen van reminders door de geautomatiseerde workflow.
  • U minder gebruik maakt van papier.
  • U minder kosten maakt voor porti/het verzenden van de contracten.

Meer tevreden klanten

Naast dat u zelf geniet van de voordelen van digitaal ondertekenen, hebben uw bestaande en nieuwe klanten er ook voordeel bij:

  • Uw klant kan zelf bepalen wanneer, waar en hoe zij het contract ondertekenen.
  • Uw klant krijgt sneller de afgesproken dienst geleverd.

Meer in control

Door digitaal ondertekenen kunt u rekenen op meer inzage in het ondertekenproces – zowel in de algemene productieaantallen als de status op individueel niveau. De documenten volgen een vastgelegde route, waardoor u meer in control bent.

Praat voor meer informatie met onze consultants

Contact

  • Door dit formulier te verzenden geef je aan dat wij je via enige mails relevante informatie mogen sturen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

4DMS
Lorentzlaan 3 – 5
3401 MX IJsselstein

030 850 18 00

KvK: 
08054165

BTW:
NL001542084B01

YourContract is onderdeel van:

Logo 4DMS