Selecteer een pagina

YourContract in detail

Features

Het laten ondertekenen van een contract is slechts een schakel in het hele verkoopproces en van contractmanagement. Contractmanagement draait erom dat de juiste informatie op het juiste moment op de juiste plaats beschikbaar is. Maar het betreft ook het managen en bewaken van de ondertekende contracten.
YourContract heeft daarom de volgende features ter ondersteuning van uw contractmanagement.

Hoe rechtsgeldig is een digitaal contract?

Rechtsgeldigheid

Elk document dat via YourContract wordt ondertekend is verrijkt met een tijdstempel en PKI-encryptie. In elke standaard pdf-reader is de handtekening gemakkelijk te verifiëren en het document kan verder niet aangepast worden.

Een rechtsgeldige handtekening in een PDF-reader is zichtbaar door een een groene vink in het scherm. In een extra toegevoegde pagina van het getekende document staat het hele bewijs van het ondertekenproces, zoals de digitale handtekening, eventuele aanvullende verificatiebewijzen en wie welk document heeft ondertekend, op welk tijdstip en via welk IP-adres.

U beschikt nu over de getekende documenten en het transactiebewijs voor de juiste bewijslast.

YourContract voldoet aan de vereisten voor de geavanceerde elektronische handtekening, conform artikel 3:15a BW en de Europese EC/1999/93 richtlijn voor digitale handtekeningen (ETSI 102 042 – geavanceerde digitale handtekening).

Meerdere vormen van digitaal ondertekenen

Handtekening niet altijd nodig

Met YourContract kunnen uw relaties contracten digitaal ondertekenen. Het werkt eenvoudig en snel, zowel voor u als voor de ondertekenaar. Het enige wat die hiervoor nodig heeft is een e-mailadres en een webbrowser. U kunt het contract via e-mail verzenden en uw relatie kan het direct digitaal tekenen. Het contract kan ondertekend worden via diverse apparaten.

Hierbij maken wij gebruik van een erkende online ondertekentechniek. Het resultaat is een digitale handtekening op het contract dat dezelfde wettelijke waarde heeft als een contract met een ‘natte’ handtekening.

U heeft niet altijd een handtekening nodig om de gemaakte afspraken te bevestigen. In sommige gevallen wordt een digitale bevestiging ook als rechtsgeldige bewijslast geaccepteerd. Bijvoorbeeld in het geval van de Wet Consumentenrechten.

Gids voor digitaal ondertekenen

Alles wat u nog niet wist over digitaal ondertekenen, maar waar u eigenlijk al lange tijd naar op zoek bent.

 

Download extra informatie

Lees in de Gids alles over digitaal ondertekenen en in de factsheet de mogelijkheden van YourContract.

  • Door dit formulier te verzenden geef je aan dat wij je via enige mails relevante informatie mogen sturen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Verificatie bij digitaal ondertekenen of bevestigen

Verificatie

Digitaal ondertekenen of bevestigen met YourContract is betrouwbaar en veilig. Maar afhankelijk van de grootte van de order, en de financiën die ermee gemoeid zijn, is een aanvullende verificatie bij het digitaal ondertekenen of bevestigen vaak gewenst. Zo heeft u een extra controle op het orderproces en loopt u minder risico.

  • iDeal verificatie
  • iDin verificatie
  • DigiD verificatie
  • eHerkenning
  • SMS verificatie
  • Beveligingsvragen
  • ID verificatie

Integratie in uw workflow en systemen

API

Volledige informatie over uw klanten is voor u belangrijk. Vanaf het begin van de dialoog die u start met uw klant tot en met het moment dat het contract wordt ondertekend en u de eerste factuur kunt versturen. Integratie met bijvoorbeeld uw CRM-systeem is daarom mogelijk met YourContract.

Waarom CRM integratie?

YourContract is met een API gemakkelijk te integreren met uw eigen CRM-systeem. De CRM integratie is om twee redenen erg interessant:

  1. Zodra een record voldoet aan de eisen voor het ondertekenen van een contract, wordt automatisch de e-mail verstuurd.
  2. Getekende contracten kunnen automatisch aan de klantkaart worden gekoppeld. Het vervolgproces, bijvoorbeeld de verzending van het welkomstpakket, wordt automatisch gestart.

Sneller contracten retour ontvangen

De CRM integratie zorgt ervoor dat u uw processen kunt automatiseren en dus aanzienlijk kunt versnellen. Enthousiaste klanten kunnen direct hun handtekening plaatsen onder het contract. Nieuwe klanten ontvangen het welkomstpakket nooit meer te laat. En u kan eerder een factuur sturen.

Altijd en overal inzicht

Contractbeheer in YourContract Portal

Hoe handig is het als u vanaf één locatie de status van een contract kan controleren én een ondertekend contract kan raadplegen? Met digitaal contractbeheer van YourContract zijn al uw belangrijke documenten altijd en overal beschikbaar.

Voordelen van digitaal contractbeheer

Een fysiek archief is niet meer van deze tijd. Dat tonen ook de voordelen van digitaal contractbeheer aan:

  • Zicht en controle op de status van verstuurde contracten.
  • Altijd en overal toegang tot uw belangrijke contracten.
  • Contracten zijn alleen te raadplegen voor uw collega’s die daar rechten toe hebben.

Printing en verzending van contracten

Fysieke overeenkomsten

Digitaal ondertekenen heeft veel voordelen. Maar in sommige gevallen kan een papieren overeenkomst net wat meer kracht bijzetten. Voor het verkrijgen van een bevestiging of voor het verlenen van service aan uw relatie.

YourContract kan prima gecombineerd worden met het versturen van overeenkomsten per post. Het versturen van een papieren overeenkomst per post kan op verschillende plekken in de automatische workflow ingeregeld worden. Bijvoorbeeld:

  • Kopie overeenkomst
  • Bounce van een verzonden mail
  • Reminder van een niet getekend document

Volledige ontzorging

Wij kunnen het versturen van de overeenkomst per post volledig voor u verzorgen. Wij bewaken het proces en zorgen ervoor dat de overeenkomsten retour worden verzonden.

Praat voor meer informatie met onze consultants

Contact

  • Door dit formulier te verzenden geef je aan dat wij je via enige mails relevante informatie mogen sturen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

4DMS
Lorentzlaan 3 – 5
3401 MX IJsselstein

030 850 18 00

KvK: 
08054165

BTW:
NL001542084B01

YourContract is onderdeel van:

Logo 4DMS